borderblogg

Alla inlägg den 22 september 2010

Av Lena Martens - 22 september 2010 22:15

I dag var det dax för mitt andra besök hos min healer, jag mår bra efter denna behandling oxå, och min höft verkar bli bättre och bättre, har börjat att träna upp den förlorade kondisen, inte lätt, träningsvärk i benen, men det är ju positivt. En underbar lite kylig höstdag blev det, när jag var färdig stannade hundarna och jag vid en underbar skog, där vi vandrade omkring och njöt av tystnaden och lugnet.

 

  

mossa och helt platt var det,

  

vem reagerar snabbast på en visselsignal från matte?

  

joo kolla lillkillen till hö, Amadeus är hans namn   

  

lilla Caisa kutade så tungan hängde som en slips, jobbigt i mossan,

            

hemfärden fotad med lilla kameran som var med, höll den bara mot rutan och knäppte då och då....man blir visst lite knäpp när man varit på healing    eller knäppare.

När vi kom hem så åkte jag upp till fåren, Deus snodde min macka som låg i bilens framsäte där jag lämnat dörren öppen, och Vic hoppade över vid valpgården och blev hängande i ett bakben, som tur var så var jag nära eftersom jag smög bakom husvagnen för att se hur han tog sig över, usch det kunde gått illa. Gjorde lite små koncentrationsövningar och några apportövningar med honom, och busade sen med Deus och honom. Sedan ett fyspass med de vuxna, och ett vallpass med Jim, som jag tänker träna på Mossekursen jag ska på i morgon, jättekul att gå kurs själv. Sedan tog jag med Allie och Vic och släppte honom på hela flocken, han har såå fin attityd, och finfina rörelser, efter några min kopplade jag honom och så fick han fösa en stund, KALAS är han, hoppas det håller i sig, han får nu vänta ett tag för nu blir det annan form av träning en tid. När jag var klar åkte jag till IngMarie och Janne och hämtade deras båda små taxflickor som skall bo hos oss till nästa söndag, nu har lugnet lagt sig och hela flocken sover skönt, dax för mig oxå att knoppa.

ha de'

Presentation


Välkommen till vår Lya

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards