borderblogg

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Och så blev det lite körsång....hihihi....

Av Lena Martens - 20 oktober 2010 19:20

Fy tusan va han är rolig min "lillhund", inte nog med att han är klok som en uggla, älskar att jobba...han kan sjunga också    jag brukar sjunga och skråla med min gamla rökar röst   när jag kör bil, och idag höll jag på att skratta mig i diket   . Kommer ju inte ihåg vad jag sjöng men helt plötsligt så började den lille krigaren att stämma in i sången   och ju högre och falskare jag sjöng ju intensivare blev han, hade velat ha det inspelat   .

 

Han fortsätter att imponera på mig den lille killen, idag la jag ett spår i fårhagen, brukar göra det till min älskade Macke, trodde väl att det kanske var lite vågat eftersom han är väldigt intresserad av ulltussarna, idag blev det kort liggtid och det blåste ganska bra, en godisburk och en skogspinne placerades ut och så boll o godis som slut, han gick så fint, en gång stannade han till och kollade på den nyfikna fårflocken som vi passerade på behörigt avstånd, markerade alla grejor och skötte sig som en riktig karl   . Gjorde ett par uppletande skick oxå, bara helt rakt, ett föremål i taget så klart, dutti lillhund.

Macke gick som en dammsugare och höll på att dra mina armar ur led   , upplet för hans del blev det oxå.

Vallade dubbelt med Katti o Allie, idag visste inte damerna vem som hette vad utan de hade samma namn rakt igenom   , sedan blev det var sitt pass för Iss och Jim, Iss gick kalas, Jim skall få flytta in i 25an med lina, och förhoppningsvis lära sig vad sakta betyder   och även lära sig visselsignaler hoppas jag.

Tog sedan den gamla Jazz och taxarna på en runda, la ut ett uppletande åt en lycklig Jazze som fick sällskap av två jagande "myror", jättebra då fick dom gratis motion. Inte många timmar som jag är hemma om man bortser från natten då, nu har vi ätit, och jag har tagit en sväng med snabeldraken oxå hade tänkt göra det på fm men då var det Vadstena och far som gällde, bibblan för att lämna och låna nya böcker lite småsaker att handla, Fredde (min yngste grabb) kom dit så vi fikade innan jag åkte. Nu är jag banne mig trött!!!!

Ha de'

 
 
Ingen bild

Görel

20 oktober 2010 20:02

Jag blir trött bara jag läser allt du gör, men gör man det bästa man vet tillsammans med underbara hundar så måste det bli som du skriver!

 
Ingen bild

Maria~Lucaz~Figo

20 oktober 2010 21:25

Förstår om du är trött i kväll.. Jag skulle med vilja höra svensktoppen med Lena och Vick :D

 
Ingen bild

kersti o Lilla Taxi

20 oktober 2010 21:28

Jisses Lena ! Att du både hinner o orkar ! Men himla synd att körsången inte är inspelad. Tänk på det till nästa gång.

 
Ingen bild

Sussi

20 oktober 2010 21:36

Vilken energi du har jag önskar att jag hade hälften. Skulle vilja hört er i bilen.
Ha det så bra KRAM KRAM

 
Ingen bild

Nina

21 oktober 2010 00:03

Säger som de andra att du orkar hålla igång så där, du får gärna ge mig lite av din energi :)
Synd att du inte spelade in honom, tänkt på det nästa gång. Kan se er framför mig, förstår att det gav ett gott skratt.
Kramis

 
Ingen bild

Jessica

21 oktober 2010 08:05

Hihihi skulle vilja hört er i bilen.
KRAM KRAM

 
Ingen bild

Inga-Maj

21 oktober 2010 18:17

Att få bli imponerad o få sig ett gott skratt, när man är helt allena med sina djur, är sån underbar känsla.. Tänk att de små djuren kan bringa en sån naturlig glädje o frihet

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Martens - 19 december 2017 17:30

  Snart är Julen här och lite julkänsla kom i form av lite snö och lite kyla. Här mår vi alla bra       idag var vi ute i "blå timmen" ett härligt magiskt ljus som givetvis skulle återgetts med vanlig kamera.       Var rädda om...

Av Lena Martens - 3 augusti 2017 19:20

Blandade bilder av fotgraf Mårten Femkampen togs på blodigt allvar                                                                  ...

Av Lena Martens - 2 augusti 2017 21:50

Nu har det gått tre dagar sen vi avslutade Kennel Lägret som i år varit en hel vecka. En vecka med fint väder underbara människor, många skratt, träning, mat, lekar KM...bilderna får tala för sig. Dessa kort har Tompa tagit, det kommer mera för i år ...

Av Lena Martens - 22 juli 2017 21:45

Idag fick Nikon följa med på promenaden. Här kommer en bildkavalkad.                                                     Härlig sommardag. ...

Av Lena Martens - 22 juni 2017 20:13

Är ju inte så flitig på bloggen när man mest uppdaterar på FB.   Det har hänt lite sista månaden :) har tävlat med både Bobbie och Jojo   Bobbie blev uppflyttad och vann Akl spår.. Anmälde sen till Startklass Sharpman    Cup för att få l...

Presentation


Välkommen till vår Lya

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards