borderblogg

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lena Martens - 10 oktober 2010 21:53

Hela dagen från kl 10.00 till 18.30 har handlat om får, vallning och vallhundar, med andra ord en kanondag   på fm var det träning med Zem, Lottas fina lilla tjej, Susanne med Imse fin Kelpikille, Pia med mysiga fine Tim, just nu slår mig tanken att Lotta inte tränade Tyra...var hon med överhuvudtaget tro   antagligen inte. Hur som helst så gick dessa tre jyckar riktigt bra, heta så klart som unghundar är, men fina och lyssningsbara, kul. När vi var klara så dök nästa goa gäng upp bestående av Johanna med Bix och lilla Vimsa, Maudis och Leffan med Wix, Emma som kör Iss, Eva med fine Grappo (som jag tränar) och Cattis med sin fine Zam, dök även upp en "granne" med sin lille son och undrade om de fick titta en stund, vilket de givetvis fick, och sen dök det upp en annan familj som hade en liten valp, dom snackade aldrig jag med men de stog och tittade en stund de med, kul! Ja det tar ju en stund att träna genom alla hundar   och klockan hann bli mycket, då tände leffan grillen och så fick vi lite korv att stilla värsta hungern med. När jag var på hemväg ringde Eva att någon ringt om att en hund tydligen jagade deras får som går på bete uppe vid Saltstern, så jag åkte dit och hjälpte till att ta hem djuren så inget skall hända, himmla olustigt ju, sammlade även ihop deras bagglamm som skulle in, sådana jobb är ju egentligen mycket roligare att göra än att bara träna, och hundarna älskar det, ja klockan var halv sju när jag landade hemma igen, en lång dag som "sitter" i benen, men rolig och givande. Kameran upptäckte jag sent om sider att jag hade med,   här ett axplock

 

    

Evas snygging Grappo

 

        

här tränar ynglingen med "momo"

 

    

Johanna med sin fine Kelligårdens Bix

 

  

och här hennes sööta lilla Vimsa

 

  

Johanna, Leffan o Maudis i diskussion

  

Eva med Grappo o Cattis med Zam

  

fine Zam

 

  

här duktiga Emma och Iss

 

  

intresserade åskådare Vic och Jim

 

  

bakom galler....

 

  

undrar om det är den här drömprinsen de beundrar?

 

  

leffan

 

    

solen tittade fram och målade omgivningen i guld

 

Ha en braig vecka alla!  

Av Lena Martens - 8 oktober 2010 22:33

Ja ibland är det gött o leva. Haft en jättefin födelsedag.

Började dagen med att träna mina fyrfota vänner, vallning, uppletande och motion stog på agendan, sedan var det dax för lite ärenden och så ställdes kosan till Vadstena och pappsen för att fira lite med honom, kaffe och tårta så klart. Därifrån för em rastning av de fyrfota, för att sen framåt 18.00 åka till Micke och Sussie och bli bjuden på supergod middag, Grekisk delikatesspanna (aldrig ätit tidigare) sååå gott och efter det blev det fika med ananaspaj och vaniljsås, ooo så mätt jag är ooo så gott det var, presenter och "tusen grattishälsningar" har jag fått....vilken fin dag. Tack underbara ungar och alla andra.

Ha en fin helg!!!!!!!

Av Lena Martens - 5 oktober 2010 20:19

Idag har jag var flitig att träna mina fyrfotingar. Började med att lägga spår åt kungen och kronprinsen, medan lillens spår låg så fick Mac ett uppletande, och sedan blev det skogsluff med Caisa och Amadeus, kameran fick hänga med i dag så det blev en hel massa bilder, dax att ta Vickes spår, ja vad ska man säga, det ser ut som om han kommer infria förväntningarna på en bra spårhund . Sedan var det dax för nästa gäng att undersöka skogens dofter och efter ett tag så fick mackan gå sitt spår och det skötte han alldeles utmärkt, sen bar det av till fårhagen för vallträning, och det gick oxå bra, här kommer lite bilder från dagen....

  

  

  

      

    

            

    

    

      

ha en fortsätt trevlig vecka   

Presentation


Välkommen till vår Lya

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards