borderblogg

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Lena Martens - 20 november 2010 17:01

Jag är så himla glad för min lille BC-kille Vic, han har det där DET som jag söker. I går fick han ett "fruset" spår (riktigt hårt isigt underlag) ca 400 m, 2 apporter o slut (godisburk +boll), han gick så fint, men jag upptäckte att här får jag vara väldigt försiktig med att kampa, herreminje vad han går igång (påminner mig om min älskade Fly som man inte kunde kampa med om man inte ville bli skadad i armar o nacke, hon rystade, killerfly sa en sökfigge vid tillfälle)  faktum är att han påminner om henne i vissa saker, trots att de inte alls är släkt, hmm....hon har kanske kommit tillbaka i ny skepnad..vem vet   . Vi håller oxå på att lägga lite grunder inne på kvällarna, position och koncentration..längre o längre tid klarar han, sitt-stanna, ligg , skall och apportering, han är så söt när han väntar på kommando och ibland provar han lite olika om jag inte är snabb nog att ge kommandot, han apporterar alla olika saker jag provar som ex nycklar, små träpinnar, apportbock, metall osv....och han har inte visat ngn tuggtendens ännu, men jag har bara tagit mot grejerna än så länge o bytt mot en godis. Uppletande med ett föremål på rakt skick kör vi än så länge. I vallningen är han väldigt intensiv och oöm, han har fin djurkänsla men behöver lugnas ner lite grand. Tänk att det är så kul att börja om med en "lilling" igen o igen o igen....men det är ju nu det är roligt, sen blir det så mycket allvar så det tar bort lite glädje, men denna gång ska vi bara bara ha kul så de så!

Allie började löpa 3 mån för tidigt brukar hålla 11 månader mellan, men hela tjeligan har löpt på löpande band :) så då kom hon igång oxå, hon kommer att paras nästa vecka med Jim, tror det kommer bli en mycket bra kombination.

I morgon blir det årets sista domaruppdrag, lydnad på Motala BK, hoppas för oss alla att vädergudarna har lite förståelse för hundsport!

Ha de' gott

Presentation


Välkommen till vår Lya

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards