borderblogg

Alla inlägg under februari 2011

Av Lena Martens - 13 februari 2011 17:16


      

Av Lena Martens - 12 februari 2011 20:01

Sötaste småtroll har haft besök av lilla kennelflickan Emma med mor och bror, fick hjälp att fota och så höll Emma dem medan jag klippte de små metkrokarna......

 

          

    

    

    

man blir trött av besök...:)

Av Lena Martens - 11 februari 2011 23:47

oj så snabb utvecklingen är på bc valpar, så himla goa, fått smaka en liten kludd köttfärs i dag...det smaka mumma...sen blev vi så trötta....

 

  

                    

fine storebror blev oxå trött :)

  

ha en fin helg!

Av Lena Martens - 10 februari 2011 16:55


Näe inte kul......bara de fyrbenta som tycker....

 

          

 

nu ska jag krypa ner i valplådan,,,,,

Av Lena Martens - 9 februari 2011 21:29

Solen strålade, fåglarna sjöng och det droppade från taken. Jyckarna njöt i fulla drag av lek och stoj, vi hade en slappardag i dag   

 

de små "röda" glänste i solen....

 

      

och Jazz 12 år hade dragkamp med "sina" små myror

 

  

 

"farbror" Mac var som alltid inte en dag över 6mån   

 

  

jimpan äälskar sin boll   

 

    

 

en för alla o alla för en???

 

  

 

men enligt väderprognosen är det SNÖ på väg   

hoppas dom har fel.

Av Lena Martens - 8 februari 2011 19:12

I dag är de underbara två veckor, söta som socker.

 

  

  

  

  

  

fick vara i korgen när jag bytte fäll små "ugglor"

  

lite småbus

  

nu ä jag trött

 

----------------------------------------------------

I dag har Vicke fått ett spår, ömsom snö och barmark, blåste rejält, han är jätteduktig den lille killen.

Mackan fick uppletande, gick i 100 knyck :)

de andra har bara fått leka med lite bollgömma, och promenader, alldeles för mycket snö i hagen för att valla tyvärr.

Av Lena Martens - 7 februari 2011 18:44

Borde ju sett till att det blev lite bättre ljus...skärpning nästa gång, men lite roligt att se gulleungarna ändå, nu går det fort två veckor i morgon....

 


 

Av Lena Martens - 6 februari 2011 19:37

Vill börja med att tacka alla som visar sin medkänsla på FB, via mail, sms osv, tack för att ni finns. Många undrar vad som hänt och jag ska försöka att redogöra lite grand. Min lillebror har under 2010 genomgått en tuff kamp mot en icke op cancertumör, i dec var läget kritiskt under en vecka och vi trodde att vi skulle förlora honom, men han kryade på sig så sakteliga och blev starkare o piggare. Vår gamle far blev efter jul sämre och sämre, och för en vecka sedan var läget väldigt illa, han tynade sakta bort. I måndags kom min bror ner ifrån Stockholm för att förmodligen träffa sin pappa för sista gången, eftersom han kommande vecka skulle bla op sin brutna arm, och skulle få svårt att åka ner på ett tag. Pappa blev så överlycklig över att få se sin son och se att han såg frisk ut. För det gjorde han, jag hade förväntat mig att han skulle se tärd ut efter allt han genomgått, men han såg så fräsch ut och hans ögon glittrade, det tänkte jag på gång på gång han hade så glada friska ögon, gud vad svårt det är.....aldrig trodde jag att det var sista gången vi kramade om varandra när vi skildes. Dagen efter var min far som en ny människa, både personal, sjuksyster och jag förvånades, han pratade, han började dricka en massa (han hade totalvägrat innan) och han började äta, han mådde bra och blev starkare för varje dag, ett under (han är dock 92,5 år). På fredag fm får jag dråpslaget..Peter är död! Jag kan inte fatta, min älskade lillebror finns inte längre.Han låg död i sin säng när hans fru skulle väcka honom. Och i morgon skall jag berätta detta för lille pappa, kan inte hålla det undan från honom längre för han undrar varför Peter inte ringer, hur skall jag orka se hans förtvivlan, jag bävar för morgondagen....men efter den mörkaste natt kommer alltid en gryning sägs det, känns inte så just nu, men så är det nog. Mörker och sorg i mitt hjärta och sinne just nu. Men tack för mina underbara hundar som får mig att tvingas tänka på lite annat, och de små valparna har fått ögon i dag och är helt ljuvliga. En balans mellan död och liv precis som livet är.

Var inte rädda för att höra av er........

Presentation


Välkommen till vår Lya

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards