borderblogg

Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

lördagsaktiviteter

Av Lena Martens - 16 juli 2011 20:59

Dagen har varit full av hundaktiviteter, började med ett spår åt Vicke som han skötte galant, Sen en riktig motionstur för hela gänget, vädret var mulet och det såg ut att bli regn när jag åkte hemifrån, men efter en stund kom solen fram och regnet lyste med sin frånvaro. Tyckte att ligan kunde behöva få simma lite oxå, och åkte för att kolla "lagunen" där vi aldrig varit tidigare, det var jättefint vatten precis grönt i färgen, inte en människa var där....

   


tog med Vic o Mac först, och Vic är en riktig badkille som kastar sig ut och simmar som en liten iller medan "storebror" simmar lugnt :)

             sedan tog jag övriga gänget, taxarna för ett förskräckligt liv när man ska gå iväg, drar och gapar...är de månne ouppfostrade? Jazz, Allie är vattengalna, Izz o Katti går i o simmar om jag badar liksom Caisa, meeen den värsta badkillen är lille Deus, blev nästan rädd i dag, han simmade låångt ut och han var i o simmade hela tiden gulletaxen.....

              kolla Deus dykställning :)

           väl hemma vid fåren så var det såå mycket starar så jag har aldrig sett på maken, givetvis håller de på att äta upp alla goa bär som finns, men det var nästan som i filmen...fåglarna...i mellan åt

    lammen växer så det knakar och i morgon är det dax att skilja av bagglammen

    på em fick jag kärt besök av bästa vännen Eva och Grappo, som gav mig en present...tack underbara DU!

  vinet var vitt och hette Relax, väldigt passande, och gott var det, helt i min smak.


När Eva åkt så tog jag och tränade lydnad med Vic och Mac, och avslutade kvällen med att träna vallning med fyra doggar.

Nu njuter jag av det goda vinet och skall kolla om det är något intressant på TV.


Och två myror har varit på uts idag och fått exellent, Grattis! Nino och Amie med era familjer.  

 
 
Ingen bild

Aliss och Angel

16 juli 2011 22:27

Vicken baddare du är brorsan

 
Ingen bild

Marika & Lotus

17 juli 2011 00:06

Vilken händelserik dag du haft idag !! Skönt att bara få vara med hundarna och göra det man har lust med ! Ha en bra söndag Lena / sköt om dig <3

 
Ingen bild

Susanne

17 juli 2011 01:03

Gud vika härliga bilder på vovvarna Lena, själv har jag varit vid havet 4 timmar idag, "Lillfia" som är 10 veckor (igår) fick följa med och jösses va hon badar, sommar som en mink!! Hon är förresten sist kvar av alla och till salu om du vet någon som önskar en "Halvsysterdotter" till Cajsa ; )) kramar till er alla från Susanne

 
Anna

Anna

17 juli 2011 10:58

Vilken härligt fartfylld dag :)
Badplatsen ser kanonfin ut =)

http://www.annaho.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eva

17 juli 2011 16:45

Duktiga hundar o fin fina bilder. Grappo o jag följer gärna med till lagunen nån dag. Tack igen för hjälpen med baggarna. Kram

 
Ingen bild

Inga-Maj

18 juli 2011 01:09

Åh vilka härliga vattenbilder!! Kul att se att även taxar är förtjusta i vatten :)

 
Ingen bild

Lillemor

18 juli 2011 12:29

Härliga sommarbilder. Har du inte kommit på det tidigare att TAXAR är sådana, ung. som lämna mig inte i bilen tänk om någon kommer och tar mig.
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Martens - 19 december 2017 17:30

  Snart är Julen här och lite julkänsla kom i form av lite snö och lite kyla. Här mår vi alla bra       idag var vi ute i "blå timmen" ett härligt magiskt ljus som givetvis skulle återgetts med vanlig kamera.       Var rädda om...

Av Lena Martens - 3 augusti 2017 19:20

Blandade bilder av fotgraf Mårten Femkampen togs på blodigt allvar                                                                  ...

Av Lena Martens - 2 augusti 2017 21:50

Nu har det gått tre dagar sen vi avslutade Kennel Lägret som i år varit en hel vecka. En vecka med fint väder underbara människor, många skratt, träning, mat, lekar KM...bilderna får tala för sig. Dessa kort har Tompa tagit, det kommer mera för i år ...

Av Lena Martens - 22 juli 2017 21:45

Idag fick Nikon följa med på promenaden. Här kommer en bildkavalkad.                                                     Härlig sommardag. ...

Av Lena Martens - 22 juni 2017 20:13

Är ju inte så flitig på bloggen när man mest uppdaterar på FB.   Det har hänt lite sista månaden :) har tävlat med både Bobbie och Jojo   Bobbie blev uppflyttad och vann Akl spår.. Anmälde sen till Startklass Sharpman    Cup för att få l...

Presentation


Välkommen till vår Lya

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards