borderblogg

Alla inlägg den 21 november 2011

Av Lena Martens - 21 november 2011 22:24

Nu är hela R-kullen inne med kort på bloggen....här kommer prinsessan i kullen, Ruffa

Tack Jessica



   

ganska lik sin mor....och sina syskon....

Av Lena Martens - 21 november 2011 19:02

En hel dag bara för mig själv och hundarna, hade bestämt att i dag skulle det bli skogsträning för Vicke och Mackan och det blev det oxå, men när vi anlände till den lilla skogen nära hemma så möttes vi av en tråkig syn......



fy så trist...

undrar om de kommer jämna hela skogen med marken :(

vi fortsatte bortåt och jag började med att lägga ett spår på ca

800m åt Vicke, sedan åkte vi till  ett annat ställe för att träna uppletande. Jag tittade ut ett ganska igenväxt ställe som jag tyckte såg bra ut, varför undrar ni kanske, jo jag har lyckats att få ned farten på min lilling, mina jyckar har alltid haft så bråttom, givetvis mycket beroende på mig, och nu tänkte jag testa, och det ser ut att funka väldigt bra, full focus i alldeles lagom leta tempo, att det sen går i hundra in det är ju bra, så nöjd med den lille "skäggdoppingen" ja han ser ut så nu, pälsen börjar växa ut efter fällningen och kragen står rakt ut :). Sedan var det Mackans tur, han fick ett uppletande i backe med lite varierande terräng, öppet, risigt, och väl gömda föremål, fyra skick tjoff tjoff tjoff tjoff, det femte fick han jobba för så det var ju bra, han är så jäkla på den gamle gubben :). Tog sedan min lille älskling Deus och tränade lite leta boll övningar, och det gillar den lille myran, men ibland måste han bara undersöka något spännande innan han kommer tillbaka med bollen :). När spåret legat ca 1,5 timma så tog vi det, wow säger jag bara, jag blev genomsvett och helt slut att plöja fram utan att stå på öronen över alla grenar som knappast syntes i riset, han var som en liten dammsugare.  Sedan tog vi en skön sakta lunk genom skogen, hundarna sprang o jag filosoferade över livet.

Bye bye 

Presentation


Välkommen till vår Lya

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards