borderblogg

Alla inlägg under december 2011

Av Lena Martens - 13 december 2011 22:51

Vilken härlig kväll det blev när fyra underbara Lucior bankade på dörren! Med sig hade de glögg, lussekatterm kex o massa ostar


och ett Presentkort på Sharpman till mig, vilka goa tjejer mina 


vallkompisar Johanna ,Eva, Maudis och Maggis   de fyrbenta 



blev oxå överlyckliga att få lite nya knän att hoppa upp i och


några ansikten att pussa. Tack underbara ni, det värmde!!!


       
















Av Lena Martens - 12 december 2011 23:30

I går var en sån underbart vacker dag, att det var tredje advent kunde man inte ens drömma om, som vanligt tillbringade jag många timmar ute tillsammans med mina allra bästa vänner, tränade, lekte och bara gick och njöt, finns det nåt underbarare än när gammelhundarna bär sig åt som valpar, min gamling Jazz 13 år nästa månad bjöd upp till dans :) och lite kort fick jag....

Katti och Jazz


kom igen då..

 

nu busar vi Mackan :)

plötsligt fick Kattkatt fnatt o så var dansen igång

       


ingen som vill lira boll? undrar Allie

nähä ingen

då kör jag själv då :)

va barnsliga ni är...

jag går bort o ställer mig på stenen o kollar en stund, suck.....










     

vart tog dom vägen?????  

______________________________________________________________________


11 december 2011




 












 


   


 

     

 

   

 

 


 

förra året var det massor av snö och jag åkte skidor, nu är det nästan som vår.

Av Lena Martens - 9 december 2011 10:35

GRATTIS på 8 års-dagen!!!


önskar jag


Hot C-Kullen

Chot, Chilli, Cayenne, Chutney

Av Lena Martens - 8 december 2011 18:21

i gar hade lilla rödmyran gått 7 veckor på dräktigheten, omkring 2 veckor kvar, jag tycker hon är ganska rund om magen  




 

börjat tappa pälsen runt tuttarna har hon, nästan naken på magen ju...men pigg och matglad är hon, ute får jag verkligen hålla dicken, för hon letar mat hela tiden. Sötaste lilla myran Caisa      

Av Lena Martens - 5 december 2011 19:07

Vill inte påstå att jag känner någon julstämmning precis, just nu regnar det här, mörkt och trist, alla adventsgranar som lyser passar liksom inte in, men snart är skiten över hur som helst. Fördelen är ju att man kan träna på som vanligt, så alltid något, håller på med många olika mom med Vicke just nu, så där lekfullt och han är en rolig liten kille, snappar allt och bara vill mer. När jag går mot bilen , springer han antingen förbi eller så stannar han så jag får ropa på honom, "det kan inte vara slut än" tycks han tänka. Mackan är fortfarande den där förväxta valpen som bara ÄLSKAR att få jobba och vara ensam med sin "mama". I dag har hela flocken varit på sin dryga skogspromenad, nu går jag inte så fort eftersom den lilla blivande taxmamman går med än så länge, hon får gå i koppel så jag har koll att ingen springer på henne där hon tultar fram, 7 veckor har gått på onsdag, och hon är ganska så tjock redan, hoppas hon ökar lite långsamt de sista veckorna :). Efter promissen så blev det upplet för grabbarna BC, det hade börjat blåsa ordentligt och det gäckade deras näsor ibland för det snurrade rejält i den lilla skogsdungen. foto togs när vi kom till bilen, av minerna att döma så såg de ju inte precis glada ut över att behöva sitta stilla :))




Fy vilket folk det finns, blir så trött på vissa kärringar i omgivningen, när jag var på väg till bilen på fm, så kom en dam med en strävhårig tax, hon gick o pratade i telefon och log o hejade mot mig, ser att jag sätter in Vic i bilen och hör att jag hyssjar åt de i trädgården som gruffade lite, och så går kärringen över på min sida och stannar med sin hund vid mitt staket, "kan du vara snäll och ta bort din hund från staketet" sa jag vänligt, då fick väl kärringa fnatt " det var det värsta! Jag går väl var jag vill!!!" Fy f...n nästa gång ska mina jyckar få rusa och skälla så mycket de vill, så får vi se va hon säger då. Idiot säger jag :((

over and out 


Av Lena Martens - 3 december 2011 22:45

En fantastisk hund har vandrat vidare, Jippii skulle bli 13 år i jan, men hennes matte och husse tog ansvar för att hon inte skulle må dåligt, ett tungt men väldigt fint beslut.



nu springer hon på gröna ängar och mår gott.

RIP finaste Jippan  


tröstekramar till Din matte och husse.

från momo 

Presentation


Välkommen till vår Lya

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards