borderblogg

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Lena Martens - 8 november 2012 17:53

Är så görtrött på detta eviga regnande, så vattensjukt i markerna, lerigt och halt. Tänk om det vore lite -grader och detta regn vore snö....jaja...men detta kan väl inte ens snöhatarna föredra?

Hur som helst jyckarna bryr sig inte så vi har tillbringat alldeles för många timmar i "swimmingpölarna". Började med spår till lille krigaren och vildhjärnan, explosiva är de båda två och riktigt duktiga i spåret, Vic fick småpinnar och man blir rädd att han ska svälja dom :)) gick kanonfint. Den lilla donnan har inte fått många spår, men oj vilken spårhund hon verkar bli, och jag som inte skulle köra bruks med henne   hon ligger på så det är fullt upp att hålla igen.

rastade av hela gänget och tog sen med Mac och Vic och gick och la uppletande med 5 föremål, ingen ide att tro att man gör det svårt   det går på räls, och måste nog medge att "kronprinsen" slår "kungen" inte förvånad, för jag har nog inte haft någon så klok hund tidigare (förlåt mina stjärnor) som Vicke, han tänker!!! När vi vara klara så hade regnet öst ner ganska länge så det var bara att ta en promenadrunda till, de blev duschade ordentligt mina fyrfotingar, taxarna såg ut som små disktrasor och har nu virat in sig i filtar bredvid elementen där är det varmt o gott.

Och egentligen skulle jag nu varit i Linköping på föreläsning om spårhunden och dofterna, men men eftersom jag inte fick barnvakt till lilla vappen så var det bara att stanna hemma, lämnar inte valp i så många timmar. Får säkert lite rapporter sen.

Ha en fin kväll!

Presentation


Välkommen till vår Lya

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards