borderblogg

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

varför....

Av Lena Martens - 6 februari 2011 19:37

Vill börja med att tacka alla som visar sin medkänsla på FB, via mail, sms osv, tack för att ni finns. Många undrar vad som hänt och jag ska försöka att redogöra lite grand. Min lillebror har under 2010 genomgått en tuff kamp mot en icke op cancertumör, i dec var läget kritiskt under en vecka och vi trodde att vi skulle förlora honom, men han kryade på sig så sakteliga och blev starkare o piggare. Vår gamle far blev efter jul sämre och sämre, och för en vecka sedan var läget väldigt illa, han tynade sakta bort. I måndags kom min bror ner ifrån Stockholm för att förmodligen träffa sin pappa för sista gången, eftersom han kommande vecka skulle bla op sin brutna arm, och skulle få svårt att åka ner på ett tag. Pappa blev så överlycklig över att få se sin son och se att han såg frisk ut. För det gjorde han, jag hade förväntat mig att han skulle se tärd ut efter allt han genomgått, men han såg så fräsch ut och hans ögon glittrade, det tänkte jag på gång på gång han hade så glada friska ögon, gud vad svårt det är.....aldrig trodde jag att det var sista gången vi kramade om varandra när vi skildes. Dagen efter var min far som en ny människa, både personal, sjuksyster och jag förvånades, han pratade, han började dricka en massa (han hade totalvägrat innan) och han började äta, han mådde bra och blev starkare för varje dag, ett under (han är dock 92,5 år). På fredag fm får jag dråpslaget..Peter är död! Jag kan inte fatta, min älskade lillebror finns inte längre.Han låg död i sin säng när hans fru skulle väcka honom. Och i morgon skall jag berätta detta för lille pappa, kan inte hålla det undan från honom längre för han undrar varför Peter inte ringer, hur skall jag orka se hans förtvivlan, jag bävar för morgondagen....men efter den mörkaste natt kommer alltid en gryning sägs det, känns inte så just nu, men så är det nog. Mörker och sorg i mitt hjärta och sinne just nu. Men tack för mina underbara hundar som får mig att tvingas tänka på lite annat, och de små valparna har fått ögon i dag och är helt ljuvliga. En balans mellan död och liv precis som livet är.

Var inte rädda för att höra av er........

 
 
Ingen bild

Görel

6 februari 2011 20:31

Ja ingen har sagt att livet är lätt, tusen kramar till dig Lena.

 
Ingen bild

Bibban

6 februari 2011 20:32

Nej,men så förfärligt. Så jobbigt för dig. Fy så skört livet kan vara...Ja tur du har hundarna, dom är guld värda när man har det tungt, för dom måste vi ju ta hand om även om vi har det svårt, och då kan det skingra tankarna för en liten stund. Bamse och styrkekramar till dig.

 
Ingen bild

Øivind

6 februari 2011 20:33

Kondolerer kjære Lena. Føler med deg i sorgen.

Klem fra meg

 
Ingen bild

Maggan & Bonnie

6 februari 2011 20:35

Ledsamt, tänker på dig, känner med dig och skickar massor av kramar.

 
Ingen bild

Helén

6 februari 2011 20:37

Vi finns för dej också om du vill prata..
Massor av varma kramar

 
Ingen bild

Lillemor o Leif

6 februari 2011 20:38

Massor av kramar från oss.

 
Ingen bild

Åsa BL

6 februari 2011 20:38

Åh Lena, livet är inte rättvist! Här rinner tårarna, skickar styrkekramar <3 Du kan vila dig, liiite, i alla bestyr med de små ljuvliga. Behövs såna pauser när man upplever de tyngsta av stunder.

 
Ingen bild

Maria Törnvall

6 februari 2011 20:39

Här finns inte ord till tröst Lena. Förstår din vånda inför morgondagen och det måste vara bland det svåraste som finns. Att berätta för en förälder att hans barn har dött..
Stor styrkekram till dig <3

 
Ingen bild

Karin..

6 februari 2011 20:40

Älskade lilla vännen..
Så jobbigt du har haft det och har!
Så fruktansvärt för dig att berätta en sån sak för din pappa..
Men vet du..självklart jobbigt, men jag vet att du kan säga det på ett "bra" sätt, så din pappa förstår!.
Kanske mitt i all sorg, känner din pappa en slags befrielse, att din bror, och hans son slipper lida mera!
Men sorgen är nog så svår ändå.
Tänker på dig, Lena. Du är världens bästa dotter till din pappa, och var säkert världens bästa syster till din bror..Puss och kram/Karin/
.

 
Ingela

Ingela

6 februari 2011 20:43

Jag beklagar din enorma förlust! Du sitter i en svår sits som ska förmedla din förlust av en älskade bror till en far som har förlorat en älskad son.
Livet är skört, och kort. Vilken tur du har dina fina hundar och dina bedårande valpar!
De ger dig styrka att göra det du har framför dig!
Varma kramar från mig

http://www.ostanvindens.se

 
Bettan

Bettan

6 februari 2011 20:46

Massor med tröstekramar till dig!
Bettan

http://www.spinoys.se

 
Ingen bild

suss

6 februari 2011 20:52

Tröstekramar till dej. Suss

 
Ingen bild

Agneta

6 februari 2011 21:04

Sorgen är svår. Det gör så ont, det är knappt att man står ut. Kram, hoppas att ljuset vänder åter snart.

 
Ingen bild

Katta

6 februari 2011 21:17

Tänker på dig, inte lätt att få berätta sorgliga saker. Kram på dig....

 
Noomi

Noomi

6 februari 2011 21:24

Finner inte ord, så bara en STOR KRAM till dig. Tänker på dig!

http://www.dizzyweb.se

 
Ingen bild

Anna E

6 februari 2011 21:34

Styrkekarma.

 
Ingen bild

Anna E

6 februari 2011 21:34

Styrkekramar.

 
Hedvig

Hedvig

6 februari 2011 22:08

Tänker på dig Lena.. Massor med kramar..

http://trolleboll.com

 
Ingen bild

kersti o Lilla Taxi

6 februari 2011 22:11

Lena, vi tänker på dej och känner med dej ! Innerlig kram

 
Ingen bild

Inga-Maj

6 februari 2011 22:12

Vad ledsamt att höra Lena.. Inte en helt lätt situation du befinner dig i just nu. Först ta emot ett sorgligt besked o sedan berätta för sin gamla far.. o då om det vad en förälder aldrig någonsin vill höra. Du har en stor börda att bära nu.. Var rädd om dig. <3-Kramar till dig

 
Anna

Anna

6 februari 2011 23:08

Önskar så att alla vi andra kunde ta en bit var av din stora sorg och svåra uppgift .......................Många stora varma kramar

http://www.annaho.bloggplatsen.se

 
Marika Söreskog

Marika Söreskog

7 februari 2011 00:26

Jag hittar inte rätta orden Lena ! När jag läste vad du skrivit så blir man helt chockad. Varför !!
Livet är så orättvist ibland !
Många stärkande och tröstande kramar från oss alla
Var rädd om dig vännen !

http://marmichels.se

 
Eva G

Eva G

7 februari 2011 07:08

Tänker på dig Lena! <3

http://goto.glocalnet.net/susenborg

 
Gittan

Gittan

7 februari 2011 07:45

Tänker på dig ! Känner med dig !
Livet är tufft...
Kramar

http://www.ullbitens.com

 
Ingen bild

Fam Adell

7 februari 2011 09:36

Vi tänker på dig Lena!
Många stora varma kramar till dig!

 
Isabelle med Guinness

Isabelle med Guinness

7 februari 2011 14:42

Beklagar er stora förlust och tänker på dig i din svåra stund. Har själv förlorat ett yngre syskon så jag vet på ett ungefär hur det känns. Ta väl hand om dig och hoppas din pappa inte tar det allt för svårt. Givetvis är det en stor förlust för honom med men jag tror du förstår hur jag menar.

http://www.guinness.bloggplatsen,se

 
Ingen bild

Nina

7 februari 2011 15:58

Beklagar sorgen Lena, livet är allt så orättvist. Tur du har hundarna o de små som får dig att skingra tankarna. Jag vet att det är jätte jobbigt. Tror du kan förklara för din far på bästa sätt så han förstår. Tänker på dig och skickar bamse kramar till dig.

 
Lotta

Lotta

7 februari 2011 20:45

Ååh Lena, Stor tröst- och styrkekram till dig och till de dina! Fy så fruktansvärt, finner inga ord...

http://minflock.com

 
A-C

A-C

8 februari 2011 09:10

Fy så tragiskt! Stor kram, tänker på dig!

http://indexpepper.wordpress.com

 
Ingen bild

Anna & Vilde

8 februari 2011 13:00

Vi tänker på dig...
Stora kramar till dig Lena!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Martens - 19 december 2017 17:30

  Snart är Julen här och lite julkänsla kom i form av lite snö och lite kyla. Här mår vi alla bra       idag var vi ute i "blå timmen" ett härligt magiskt ljus som givetvis skulle återgetts med vanlig kamera.       Var rädda om...

Av Lena Martens - 3 augusti 2017 19:20

Blandade bilder av fotgraf Mårten Femkampen togs på blodigt allvar                                                                  ...

Av Lena Martens - 2 augusti 2017 21:50

Nu har det gått tre dagar sen vi avslutade Kennel Lägret som i år varit en hel vecka. En vecka med fint väder underbara människor, många skratt, träning, mat, lekar KM...bilderna får tala för sig. Dessa kort har Tompa tagit, det kommer mera för i år ...

Av Lena Martens - 22 juli 2017 21:45

Idag fick Nikon följa med på promenaden. Här kommer en bildkavalkad.                                                     Härlig sommardag. ...

Av Lena Martens - 22 juni 2017 20:13

Är ju inte så flitig på bloggen när man mest uppdaterar på FB.   Det har hänt lite sista månaden :) har tävlat med både Bobbie och Jojo   Bobbie blev uppflyttad och vann Akl spår.. Anmälde sen till Startklass Sharpman    Cup för att få l...

Presentation


Välkommen till vår Lya

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards