borderblogg

Direktlänk till inlägg 6 april 2011

Länge sedan

Av Lena Martens - 6 april 2011 08:51

Nu var det längesedan jag bloggade, beror på att timmar dagar veckor just nu inte räcker till, det går för runt hela tiden och jag känner mig frusterad att inget blir gjort här hemma, men iofs det går ju inte från mig, bara det att "berget" växer. De små underbara har rest till sina hem och jag saknar dem. Samtidigt är det ju skönt att alla har fått det så bra och sköter sig precis som valpar ska   . Lammnigen är i full gång och 21 ulltussar har sett dagens ljus, 6 tackor är kvar, och jag åker som en jojo fram o tillbaka och så Vadstena, för efter ett år (för jävligt rent ut sagt) fick pappa äntligen sin efterlängtade lägenhet på Wasagården, hade ju varit kul om han fått den när han haft lite mer glädje av den. Han är dålig den gamle och han vill inte leva säger han, det känns tufft i dottershjärtat att höra detta hela tiden, men jag förstår honom, inget att se fram mot längre, bara vänta på döden, nej jag vill inte bli så gammal och vara beroende av andra, livet är tufft.

Snön försvinner nu i betet och så fort det torkar opp så startar vallkurserna, idag regnar det och är så grått så grått, hundarna skitiga så fort de går utanför dörren, klafs i leran...skrotbilen pajade helt, sista som hände var att tanken gick sönder 20 l rann ut :(, ja ja nu har jag en "ny" volvo som jag trivs med. Vickes konvalecent är nu inne på sjätte veckan, han är pigg som en mört och jag säger bara huahua, lille krigaren har så mycket energi, men är så snäll,

Snart hoppas jag det lugnar ner sig lite så man kan njuta av den kommande våren....för den är ju på G.

ha de' gott

 
 
Ingen bild

Agneta

6 april 2011 09:33

När min svägerskas morfar flyttade till "hemmet" förra året, så träffade han en ny "tjej" och blev nykär och levde upp igen! Tänk vad underbart!
Man vet aldrig....
När börjar du dina kurser, vilka dagar, ifall man kan haka på.
Tomas hittade vår visselpipa och sitter i bilen på väg till och från jobbet och tränar!!Det kanske blir han som sköter vallningen!

 
Ingen bild

Peggy

6 april 2011 12:20

Åh Lena vad du har! Puh! Hoppas alla lammen nu tittar ut så det lugnar sig lite för dig. Hoppas pappa din finner lite livsglädje!
Kram

 
Ingen bild

Inga-Maj

6 april 2011 16:07

Förstår att det måste vara hemskt när ngn så nära tappar gnistan för livet..
Tur att du har skaffat dig en ny volvo. Den gamla levde sitt liv. Många roliga skratt har vi andra fått, tack vare den. Tänker bl a på då tutan hängde sig :) Skönt att lille krigaren mår bättre <3 Styrkekramar till Dig <3

 
Ingen bild

Görel

6 april 2011 17:41

Lika lång tid tog det för min mamma innan hon fick ett boende, men det är ju så att nån måste somna

 
Ingen bild

görel

6 april 2011 17:46

här kommer fortsättningen: in för att en ny skall få plats, så ser det tyvärr ut i dagens Sverige, det är som du skriver fördjävligt!
Hoppas trots allt att han piggnar på sig. Och att han kan njuta av service och sällskap.
Styrkekramar från oss!

 
Ingen bild

Nina

6 april 2011 17:47

Säger som de andra, hoppas han finner livsglädje igen. En ny bil, jag som knappt lärt mig att du hade en röd :) Vilken färg har du nu på bilen så man vet när man möter dig. Hoppas det lugnar ner sig snart. Kul att Vicke är på bättringsväg, vet inte vad som hänt honom, har bara läst på rb att det varit något med han.
Kramis

 
Anna

Anna

6 april 2011 18:05

Mysigt med alla "småull" <3
Hoppas papsen gillar sitt nya hem och att allt runtomkring funkar där nu.
Härligt att brorsan piggar på sej oxå.

Stora styrkekramar.

http://www.annaho.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

kersti o Lilla Taxi

6 april 2011 21:12

Lena,
När min mamma flyttade in på äldreboendet var hon inte glad åt det. Men efter något dygn så var allt positivt, sällskap, personal när hon behövde. Olika aktiviteter,kortspel, gympa och promenader.Hoppas din pappa också ska leva upp när han flyttat !
Kram på dej !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Martens - 19 december 2017 17:30

  Snart är Julen här och lite julkänsla kom i form av lite snö och lite kyla. Här mår vi alla bra       idag var vi ute i "blå timmen" ett härligt magiskt ljus som givetvis skulle återgetts med vanlig kamera.       Var rädda om...

Av Lena Martens - 3 augusti 2017 19:20

Blandade bilder av fotgraf Mårten Femkampen togs på blodigt allvar                                                                  ...

Av Lena Martens - 2 augusti 2017 21:50

Nu har det gått tre dagar sen vi avslutade Kennel Lägret som i år varit en hel vecka. En vecka med fint väder underbara människor, många skratt, träning, mat, lekar KM...bilderna får tala för sig. Dessa kort har Tompa tagit, det kommer mera för i år ...

Av Lena Martens - 22 juli 2017 21:45

Idag fick Nikon följa med på promenaden. Här kommer en bildkavalkad.                                                     Härlig sommardag. ...

Av Lena Martens - 22 juni 2017 20:13

Är ju inte så flitig på bloggen när man mest uppdaterar på FB.   Det har hänt lite sista månaden :) har tävlat med både Bobbie och Jojo   Bobbie blev uppflyttad och vann Akl spår.. Anmälde sen till Startklass Sharpman    Cup för att få l...

Presentation


Välkommen till vår Lya

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards