borderblogg

Alla inlägg den 3 januari 2011

SOL

Av Lena Martens - 3 januari 2011 20:40

Årets 3dje dag bjöd på solsken och ca -5, givetvis glömdes kameran hemma, men hade den lilla manicken i väskan, och jag var ju bara tvungen att fota trots att resultatet inte blir det bästa. Som vanligt börjas det med att sköta om ulltussarna, ge kraftfoder, kolla vatten, halma och kolla över ensilaget, mina ullisar går på lösdrift så att säga, ensilaget står ute, vatten finns inne och där ges oxå kraftfoder, så när de ser eller hör min bil blir det full sula in i fårhuset...raringarna.....

 

När detta var klart blev det promenader med ligan, det var riktigt skarigt i dag och mitt skidspår såg ut som en skridskobana, kopplade på hjärnan och insåg att faran för skador var överhängande så det blev dubbat för matte, måste köra upp ett nytt spår...

  

skaren höll för myrorna i dag

 

  

tre generationer     

och ganska bra för dessa tre

      

när man sprungit som dårar är det skönt att svalka sig

  

kommer du?

  

kolla...vem bor här?

  

  

söta Allie har fått mage :))

  

fine Jimpan

    

vackert

 

 

Presentation


Välkommen till vår Lya

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards