borderblogg

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

what a day...

Av Lena Martens - 20 augusti 2010 21:29

Ja ibland är inte gudarna med en....började dagen med att städa och plocka undan lite av alla högar som lyckats samla sig   . Sedan tog jag min STORA liga med alla små som stora och drog iväg till granngården innan vi landade i "nya" skogen, där strosade vi omkring en dryg timme, och de fyrbenta njöt förstås att bli av med spring i benen, valparna blev lite lagom trötta, hade planerat handling, och så ett vallpass innan jag skulle vidare framåt kvällen till farsgubben. När vi kom fram till bilen passade jag på att klippa klor i guds fria natur, borstade genom alla pälsar på jakt efter hatobjekt   i form av fästingar. Lastade in ligan och drog i väg...fem meter...där satt jag fast i nån j...a lera under gräset, slir slir, kom inte en meter varken bak eller fram   ingen fick jag tag i, bara att knalla iväg till närmsta gård och hoppas att någon var hemma där, varmt som attan var det och förbannad som bara den var jag   men se en gentleman fanns där, som tog sin fina bil och körde mig tillbaka och drog loss min fastkörda bil, thanks!!!!

Sen var jag inte på ngt vidare humör, så någon vallning blev det inte, men det blir det i morgon, då skall bagglammen flyttas till nytt bete också, och blir det uppehåll ska jag försöka klippa gräset för hua vad det växer. pappsen var nöjd och belåten och tyckte det smakade förträffligt med svenska nykokta kräftor, och det gjorde det.

Ha en fin helg alla vänner!

 
 
Anna

Anna

20 augusti 2010 21:55

Men himmel vad du råkar ut, vilken tur att det fanns folk hemma där.

http://www.freewebs.com/solhem

 
Karin

Karin

20 augusti 2010 22:39

Men Lena då..Vilken otur du har:(
Tur att det fanns en gentleman hemma då:)
Kramen ooom:) :)

http://kicki-jakt.blogspot.com

 
Ingen bild

Nina

21 augusti 2010 00:06

Vilken jäkla otur du har, men det var tur att det fanns någon hemma som kunde hjälpa dig.
Kram

 
Ingen bild

peggy mys & gaia

21 augusti 2010 13:47

Nu får du börja köra lite statistik på dina olika oturstunder, kan vara bra att se vilka datum de infaller eller om det finns något mönster det följer!Bara för alla att hålla sig undan och för Momo att dra täcket över huvudet dom dagarna:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Martens - 19 december 2017 17:30

  Snart är Julen här och lite julkänsla kom i form av lite snö och lite kyla. Här mår vi alla bra       idag var vi ute i "blå timmen" ett härligt magiskt ljus som givetvis skulle återgetts med vanlig kamera.       Var rädda om...

Av Lena Martens - 3 augusti 2017 19:20

Blandade bilder av fotgraf Mårten Femkampen togs på blodigt allvar                                                                  ...

Av Lena Martens - 2 augusti 2017 21:50

Nu har det gått tre dagar sen vi avslutade Kennel Lägret som i år varit en hel vecka. En vecka med fint väder underbara människor, många skratt, träning, mat, lekar KM...bilderna får tala för sig. Dessa kort har Tompa tagit, det kommer mera för i år ...

Av Lena Martens - 22 juli 2017 21:45

Idag fick Nikon följa med på promenaden. Här kommer en bildkavalkad.                                                     Härlig sommardag. ...

Av Lena Martens - 22 juni 2017 20:13

Är ju inte så flitig på bloggen när man mest uppdaterar på FB.   Det har hänt lite sista månaden :) har tävlat med både Bobbie och Jojo   Bobbie blev uppflyttad och vann Akl spår.. Anmälde sen till Startklass Sharpman    Cup för att få l...

Presentation


Välkommen till vår Lya

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards