borderblogg

Alla inlägg den 23 november 2010

Av Lena Martens - 23 november 2010 19:08

Ja då var det dax igen då, massor av snö trillar ner fortfarande och den nästan stormlika blåsten gör vägar helt glaserade. Har fått skotta fram vattenkällan 2 ggr i dag för det ligger på från helt fel håll. Och när vi var ute och pulsade kunde man tro att man kommit till Antarktis, åt ena hållet flög man nästan fram och tillbaka stack det som tusen nålar i ansiktet, nästan så det gjorde ont i ögonen. Hundarna tyckte givetvis att det var underbart och gjorde snöänglar då och då mellan racen. Var inne en sväng till Vadstena på fm, passade på att fika hos Marika och träffade även AC som kom dit, sen en sväng till en gammal trött pappa   man ser att han blir tröttare och tröttare och det med ålderns rätt, men det känns i hjärtat. Och så min lillebror som fajtas för sitt liv, usch så tungt allt känns i bland, tur att man har hundarna som förgyller tillvaron. Satte upp en adventsljusstake i fårhusfönstret så lyser det upp lite iallafall.

 

  

Helt slut i huvet verkar jag vara, fick ett nytt bank-kort och fixade med det igårkväll, klippte itu det gamla och slängde...trodde jag, idag uppdagades det att jag slängt det nya, fy fanders, bara att ringa och beställa ett nytt, och det skulle ta en vecka!! Ta det vackert i trafiken och akta er för isfläckar...jag slog i ordentligt i kväll.

 

Presentation


Välkommen till vår Lya

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards